Известие за защита на личните данни
Това известие за защита на личните данни описва начина, по който събираме, използваме и осигуряваме защита на информацията, която имаме за Вас. В документа ще откриете как можете да се свържете с нас при всякакви запитвания, на които с удоволствие ще отговорим. Ако искате да разберете повече за нашата употреба на бисквитки и сходни технологии, моля, прочетете нашата Декларация за бисквитки.
Имаме правото да актуализираме това известие периодично, така че е препоръчително да проверявате документа редовно за новини.
Предоставяме разнообразие от услуги, свързани с онлайн поръчка на транспорт, включително различни стоки и услуги, достъпни чрез нашите собствени уебсайтове, мобилни приложения, имейли и текстови съобщения. Услугите също така са налични и чрез уебсайтовете на бизнес партньорите ни, социални медии и други платформи. Това известие обхваща всички лични данни, които събираме по време на предоставянето на услуги или когато взаимодействате с нас чрез имейл, чат, телефон или поща.
Нашите бизнес партньори също могат да се запознаят с нашата политика относно защита на личните данни и бисквитки, за да вникнат в начина, по който обработваме личната информация в контекста на нашите бизнес отношения.
Лични данни, които ни предоставяте
Не можем да обработим Вашата поръчка или да предоставим оферта без да разполагаме с основна информация. Когато правите поръчка или запитване, ще Ви помолим да споделите необходимата информация, за да можем да Ви предоставим исканите услуги. Тази стандартна информация може да включва Вашето име, възраст, дата и място на раждане, както и контактни данни (имейл адрес, пощенски адрес и телефонен номер). Освен това, е възможно да поискаме информация за Вашия паспорт, лична карта, шофьорска книжка, номер на програма за лоялност и фактурни данни.
В допълнение, ние също така събираме данни от Вашето устройство, когато използвате нашите платформи, дори и да не направите поръчка. Тази информация може да включва Вашия IP адрес, вида на браузъра, който използвате, и настройките на езика. В определени случаи, можем да получим информация за Вас от трети страни или автоматично да осигурим друга информация. Това представлява основната информация, която събираме. Искате ли да научите повече?
Съхраняваме и обработваме предоставената от Вас информация. По време на поръчка е задължително да включите Вашето име, имейл адрес и информация за плащане. В допълнение, можем да поискаме домашен адрес, телефонен номер и дата на раждане, както и имената на допълнителни шофьори.
Когато се свързвате с нас (чрез телефон, имейл или социални медии), ние също така събираме данни за Вас.
След успешното приключване на Вашата резервация, бихме искали да получим обратна връзка, за да подобрим услугите си и да гарантираме, че бъдещите клиенти ще получат най-доброто обслужване.
Има и различни начини, по които можете да предоставите информация. Например, ако използвате мобилно устройство, бихте могли да споделите текущото си местоположение, за да Ви предоставим най-доброто обслужване. За да улесните процеса по получаване на услуги, можете да създадете клиентски акаунт, който ще Ви позволи да преглеждате и управлявате поръчките си, както и да запазите личните си предпочитания и идентификационни данни. Освен това, такъв акаунт ускорява последващите поръчки.
Лични данни на трети лица, които ни предоставяте
Вие можете да добавяте други лица като допълнителни шофьори или да направите резервация от името на някого, например приятел, член на семейството или колега. Важно е да гарантирате, че лицето или лицата, чиито лични данни предоставяте, са уведомени, разбират и одобряват начина, по който ние обработваме техните данни (както е посочено в това известие). Отговорността за това е Ваша.
Лични данни, които ни предоставят автоматично
Когато подавате поръчка, ние записваме платформата, на която е била направена, и начина, по който сте стигнали до нея (например, откъде идвате).
Дори и да не извършите резервация, вие все пак можете автоматично да предоставите определени данни, когато посещавате нашите платформи. Тази информация може да включва Вашия IP адрес, страниците, които сте разглеждали, браузъра, който сте използвали, както и информация за кликванията и показаните страници. Събираме също така информация за операционната система на Вашия компютър, версиите на приложенията, езиковите настройки и характеристики на устройството.
Ако ползвате мобилно устройство, можем да събираме и данни за местоположението. Освен това можем да анализираме основни данни, свързани с инсталираните приложения (например име, описание и категория).
Лични данни, които получаваме от други източници
Може да получаваме информация за Вас от социални платформи, бизнес партньори, дъщерни дружества на avacar.bg и други трети страни. Примери за това са:
- Нашите бизнес партньори ни помагат да предложим услугите си на различни платформи. Когато правите поръчка на една от тези платформи, можем да споделим Вашата лична информация с тях, а те от своя страна могат да споделят Вашата информация с нас.
- Фирмите, които предоставят услуги, резервирани чрез нашите платформи, може да се наложи да споделят информация за Вас – например, ако Вашата резервация води до застрахователен иск или спор за обслужване на клиенти.
- Нашите бизнес партньори също могат да ни предоставят информация за Вас, за да можем да Ви показваме релевантни реклами.
Може да обединим всяка от тези данни с информацията, която Вие ни предоставяте директно.
Моля, запознайте се с раздела „С какви цели събираме и използваме Вашите лични данни?“ за повече информация.
С какви цели събираме и използваме Вашите лични данни?
Ние събираме Вашата лична информация, за да планираме резервация на автомобил (и допълнителни услуги свързани с нея) и да осигурим, че получавате най-добрите услуги. Освен това, ние използваме тези данни, за да Ви информираме за нашите най-нови оферти и специални предложения. Това са основните причини за събирането на Вашите лични данни, но съществуват и други. Искате ли да научите повече?
Причини за събиране и използване на Вашите лични данни?
Вашите лични данни могат да се използват в следните сценарии:
- Резервации: Първоначално, ние сме длъжни да обработваме и администрираме Вашата резервация и да комуникираме необходимата информация на компанията, предоставяща автомобила (или други услуги като застраховка). В това число влизат потвърждения, промени и напомняния, свързани с резервацията.
- Поддръжка на клиенти: Предоставяме 24-часова поддръжка на клиенти на 40 различни езика по целия свят. Нашият екип за поддръжка се нуждае от Вашите данни, за да Ви асистира при резервация или да отговаря на Въпроси, които може да имате преди, по време или след резервацията.
- Обратна връзка от клиенти: Можем да се свържем с Вас, за да Ви поканим да попълните кратко проучване относно наетия от Вас автомобил. Вашата обратна връзка помага за подобряване на услугите ни, както и на тези на нашите бизнес партньори.
- Акаунт: За по-удобно сърфиране, можете да създадете клиентски акаунт на нашия сайт или приложение. Използваме предоставената от Вас информация, за да управляваме Вашия акаунт. С него можете да управлявате резервации и покупки, да се възползвате от специални оферти и да регулирате личните си предпочитания. Освен това, той улеснява следващите поръчки.
- Маркетинг: Вашата лична информация може също да бъде използвана за маркетингови цели, например:
- Свързване с Вас чрез поща, телефон, имейл или SMS (в зависимост от данните за контакт, които ни предоставяте), за да Ви информираме за последни новини, специални предложения, намаления и актуализации, включващи детайли за нашите продукти и услуги (и/или на нашите сестрински компании или бизнес партньори). Лесно можете да се отпишете от тези маркетингови съобщения – просто кликнете на линка за отписване в всеки имейл или посетете нашия Портал за искане на данни.
- Контакт с Вас по телефона, имейл или SMS с информация за застрахователни продукти, които не сте включили при резервацията.
- Предоставяме Ви релевантни оферти на нашите платформи или на сайтове на трети страни, включително социални медии.
- Покани за участие в промоционални активности (като програмите за препоръки или конкурси).
- Комуникация с Вас: Съществуват и други случаи, в които можем да се свържем с Вас по телефона, имейл или SMS. Причините могат да включват:
- Обработване на запитвания, които правите.
- Ако не завършите резервацията онлайн, ще се свържем с Вас, за да Ви напомним да я завършите, което ще улесни процеса и ще Ви спести време.
- Ако използвате услугите ни, можем да Ви изпратим анкета или покана за споделяне на опит.
- Ще Ви предоставим информация за Вашата резервация, включително как да се свържете с нас (или с друга компания), ако е необходима помощ.
- Ще Ви изпратим обобщения за предишни поръчки.
- Други административни съобщения, които могат да включват сигнала за сигурност, дори ако нямате активна резервация.
- Пазарни проучвания: Можем да Ви помолим да участвате в пазарно проучване. Всяка допълнителна информация, предоставена от Ваша страна, ще бъде използвана единствено с Вашето съгласие.
- Откриване и предотвратяване на измами: За да осигурим безопасна и надеждна услуга, ние използваме Вашата лична информация с цел откритие и предотвратяване на измами и нежелателни действия. Също така можем да насочим информацията за целите на оценка на риска и сигурността, което може да включва проверка на потребители и резервации. При определени условия, някои поръчки могат да бъдат задържани.
- Подобри услуги: Използваме лични данни за аналитични цели, за да подобрим функционалността и качеството на нашите онлайн услуги, като същевременно усъвършенстваме цялостното потребителско изживяване. Винаги се стремим да направим нашите платформи по-удобни и приятни за Вас.
- Отзиви от клиенти: След завършване на Вашата резервация, можем да поканим да оцените предоставените услуги от нас или нашите партньори. Вашата обратна връзка ще помогне на бъдещите клиенти да направят информиран избор, и също ще бъде ценна за нашите бизнес партньори за усъвършенстване на предлаганите услуги. Като предоставите отзив, Вие се съгласявате той да бъде публикуван в съответствие с нашите Условия. Можете да оставите отзива анонимно или да споделите Вашето име и държава.
- Запис на обаждания: Можем да записваме телефонни обаждания и/или да позволяваме на служителите да ги слушат с цел обучение и гарантиране на високо качество на обслужване. Записите се съхраняват за ограничен период и след това се изтриват автоматично, освен ако нямаме законово основание да ги съхраняваме по-дълго (например, при подозрение за измама).
- Правни цели: При определени обстоятелства, Вашата лична информация може да бъде използвана за управление на правни спорове, разследвания, изисквани от съответните органи, или за осигуряване на точността на нашите условия.
Предоставянето на лични данни на нашата организация е по Ваш избор. Въпреки това, ако желаете да ползвате определени услуги, може да се наложи да предоставите специфични лични данни. Например, без име и информация за контакт, няма да можем да обработим Вашата поръчка.
Ако прилагаме автоматизирани средства за събиране на лични данни, които биха могли да имат правни последици или значително влияние върху Вас, ние ще предприемем адекватни мерки за защита на Вашите права и свободи, включително правото на човешка намеса.
За да обработим вашата информация, както бе описано по-горе, се основаваме на следните законови основания:
- Изпълнение на договор: Вашите лични данни са необходими за осъществяване на споразуменията, които сте направили с нас. Например, когато резервирате автомобил, е необходимо да изпратим информацията за резервацията на фирмата за наем, за да можем да уговорим колата да бъде готова за вас точно навреме.
- Законни интереси: Вашата информация може да се използва за нашите „законни интереси“ (този термин обхваща всичко, което смятаме за важно за успешното функциониране на бизнеса ни – при спазване на вашите права и законодателството). Например, за да ви предоставим релевантно съдържание на нашите платформи, включително в нашите имейли и бюлетини; да подобрим и популяризираме продуктите и услугите си; както и за административни нужди.
- Съгласие: В определени случаи можем да разчитаме на вашето съгласие за обработката на личните ви данни, например, за директен маркетинг. Можете да оттеглите това съгласие по всяко време чрез нашия портал за искания на данни или да ни пишете на info@avacar.bg с темата „Поверителност“.
На кои трети лица предаваме вашите лични данни и защо го правим?
Различни бизнес партньори участват в предлагането на услугите ни, и в определени случаи предаваме вашите лични данни на трети лица. Обикновено, споделяме информацията за резервацията с нашите партньори, които ни помагат да предоставим услугата, която желаете. Също така, вашата информация може да бъде споделена с други трети лица, включително доставчици на платежни услуги, рекламни партньори, дъщерни дружества на avacar.bg и корпоративни филиали, както и, в определени ситуации, с официални органи. Това обяснява основните причини, поради които споделяме информация за вашите лични данни. Искате ли да научите повече?
- Фирми за отдаване на автомобили под наем: За извършване на поръчката е необходимо да изпратим съответните данни на компаниите, предоставящи автомобила и свързани услуги (като например застраховки), които сте заявили. Тези данни могат да включват вашето име, възраст, контактна информация (имейл, домашен адрес и телефонен номер), дата и място на раждане, данни за паспорт, информация за шофьорска книжка и предимствата, които сте посочили при резервацията. В случай на възникнал конфликт относно резервацията, застрахователното покритие или друг проблем с клиентското обслужване, ще предоставим необходимата информация на наемната компания. Това може да включва копие от потвърждението на вашата резервация и всякаква друга информация, свързана с вашата жалба. Имайте предвид, че всяка информация, която споделяте директно с фирмата, предоставяща колата или свързани услуги, ще бъде обработвана в съответствие с тяхната политика за поверителност и условия.
- Нашите бизнес партньори: Партнираме с множество бизнеси по света. Някои от тези партньори рекламират нашите услуги и подпомагат другите да предлагат свои собствени услуги свързани с индустрията за наемане на автомобили (включително застраховки). Когато правите поръчка на платформите на нашите бизнес партньори, те изпращат част от личните данни, които им предоставяте. По същия начин ние също споделяме с тях информация, свързана с вашата резервация, за да им помогнем да анализират своя бизнес например или за да стартират програми за лоялност. Те могат да ви предоставят специални оферти, само ако сте дали съгласието си. Ако партньор предоставя поддръжка на клиенти, ние ще им предоставим информация за вашата резервация, за да осигурим необходимата помощ. Всеки случай на обработка на вашите лични данни се регулира от политиките за поверителност на нашите бизнес партньори. Когато правите поръчка на уебсайта на бизнес партньор, ви молим да отделите време да прочетете тяхната политика за поверителност и да разберете как те обработват вашата лична информация. Когато закупите продукт или услуга от нашите бизнес партньори, ние ще им предадем необходимата лична информация за предоставяне на тези услуги. Освен това, можем да обменяме информация с партньори с цел откритие и предотвратяване на измамна дейност, но само при строгo искане.
- Регулаторни органи: При законно изискване можем да предоставим вашите лични данни на власти или разследващи органи. Тези изисквания могат да включват съдебни заповеди, призовки или разпореждания, получени в следствие на съдебни или наказателни разследвания. Можем също така да разкрием вашата лична информация, ако това се наложи за предотвратяване, разкриване или преследване на престъпления. Може да бъде необходимо да предоставим биографични детайли на регулаторните органи с цел защита на нашите права или собственост, и правата на нашите бизнес партньори.
- Доставчици на трети услуги: Можем да използваме трети доставчици на услуги, които да обработват личните ви данни от наше име и да подпомогнат предоставянето на нашите услуги. Например, можем да ги наемем, за да се свържем с вас или да предадем информация за резервацията от нашия партньор-доставчик на транспортни услуги или да управляваме аспекти на нашия уебсайт, кол центрове или маркетингови активности. Също така, можем да ползваме трети доставчици на услуги за пазарни проучвания и за борба с измамите, включително услуги за предотвратяване на измами. Тези трети лица са задължени да спазват конфиденциалност и не могат да оползотворяват вашата лична информация за никакви други цели.
- Рекламни партньори: Вашият имейл адрес и друга лична информация могат да бъдат споделени с трети рекламни партньори, за да се уверим, че виждате реклами, които са значими за вас, когато предлагаме нашите услуги чрез тях. Работим и с трети рекламни мрежи, за да популяризираме услуги на други платформи и ангажираме трети агенции за извършване на аналитични изследвания. Всички тези трети страни са обвързани с политики за конфиденциалност, които забраняват използването на личните ви данни за каквито и да е цели извън посочените. За повече информация относно персонализираните реклами и вашите опции, моля, разгледайте как и защо използваме тези технологии? „Това е ваш избор: Приемете или отхвърлете“ тук Декларация за бисквитки.
- Доставчици на платежни услуги и финансови институции: Работим с трети доставчици на платежни услуги, за да гарантираме процес на плащане или осигурим гаранция за плащане. Ако поискате възстановяване (или ако собственикът на банковата карта, използвана за резервацията, иска това), можем да бъдем задължени да предоставим детайли за резервацията на доставчика на платежни услуги и съответната финансова институция. Това може да включва копие от потвърждението на вашата резервация или IP адреса, използван за резервацията. Освен това, можем да предоставим информация на съответните финансови институции, ако считаме, че е необходимо за разкриване и предотвратяване на измамни дейности.
Прехвърлянето на лични данни по настоящото уведомление за поверителност може да се извършва в чужбина, в държави, където законодателството за защита на данните не е толкова изчерпателно, колкото това на Обединеното кралство или Европейския съюз. В съответствие с правните норми на Обединеното кралство, ние прехвърляме лични данни само на получатели, които осигуряват адекватна защита. Обичайно практикуваме да сключваме договори, които удостоверяват, че ваша информация се защитава по начина, предвиден от стандартите на Обединеното кралство и ЕС. Можете да поискате копие от тези споразумения, като използвате контактите ни по-долу.
Как използваме мобилни устройства?
Ние предлагаме безплатни приложения за различни мобилни устройства, както и версии на нашия стандартен уебсайт, оптимизирани за мобилни телефони и таблети. Те събират и обработват вашите лични данни по същия начин, както другите ни платформи; също така ви позволяват да намерите места за наем на автомобили въз основа на вашето актуално местоположение. Искате ли да научите повече?
Ако сте съгласни, можем да изпращаме push известия директно на вашето мобилно устройство, за да не пропуснете важна информация относно вашата резервация. Освен това, ако предоставите достъп до местоположението на вашето устройство или информация за контакти, можем да предложим допълнителни услуги, ако ги поискате. Вашето мобилно устройство трябва да бъде настроено да позволява push известия и достъп до тези данни.
За да подобрим услугата си и да осигурим по-подходящ маркетинг, можем да прилагаме действие, наречено кръстосано проследяване на устройства. То означава, че можем да видим как използвате нашите платформи на различни устройства: например, можем да съберем данни от вашия мобилен телефон и домашния компютър. Това е свързано с използването/неизползването на бисквитки (за допълнителна информация относно бисквитките и подобни технологии, вижте тук Декларация за бисквитки).
За да предлагаме предложения в нашия бюлетин, които най-вероятно ще ви заинтересуват, ще анализираме вашите търсения и услугите, които резервирате на различни устройства, след като влезете в профила си. Ако предпочитате да не извършваме това, просто излезте от профила си преди да прегледате, или откажете абонамента за бюлетина.
Проследяването на различни устройства също означава, че докато използвате едно от тях, можете да видите реклами, които са персонализирани на основата на активността ви на свързани устройства. NAI (Network Advertising Initiative) трябва да прекрати тази дейност, ако се откажете от програмата за поведенческо рекламиране на NAI (нашата Декларация за бисквитки ще ви предостави информация за отстъпването в секция „Това е ваш избор: Приемете или отхвърлете“). Обърнете внимание, че просто излизането от потребителския профил няма да прекрати този процес.
Какви мерки предприемаме за защита и съхранение на вашите лични данни?
Нашите бизнес системи и методи осигуряват, че предприемаме всички разумни стъпки за защита на личните ви данни и запазването им от зловредно използване или неоторизиран достъп, в съответствие с британските и европейските закони за защита на данните. Прилагаме и строги процедури и мерки за сигурност (както технически, така и физически), които ограничават достъпа и използването на лична информация, която съхраняваме. Само упълномощен персонал има достъп до личните данни – и дори те могат да го правят само за конкретни, легитимни цели.
Вашата информация ще бъде съхранявана за период, необходим за осъществяването на услугите ни и поддържане на вашия профил (ако имате такъв), за да спазваме приложимите закони, да разрешаваме конфликти и за нуждите на нашия бизнес като цяло, включително откритие и превенция на измамни и незаконни дейности. Този документ за поверителност обхваща всяка лична информация, която събираме.
Как се отнасяме към личната информация на деца?
Ние не предлагаме услуги на деца под 18-годишна възраст и запазваме правото да премахнем всякаква информация, получена от лице под тази възраст. В определени случаи, например по време на застрахователно събитие или конфликт в обслужването на клиенти, можем да получим информация за деца. В такъв случай, ние ще събираме и използваме тази информация само след получаване на съгласието на родителя или настойника на детето.
Как можете да контролирате личната информация, която ни предоставяте?
При спазване на конкретни законови изключения, имате право да достъпвате, коригирате или изтривате всяка лична информация, която съхраняваме за вас. Можете да използвате нашия портал за достъп до данни, за да упражните права по отношение на вашата информация. При подаване на заявка, ще поискаме допълнителни детайли, за да потвърдим вашата самоличност и да защитим информацията ви, и ще обработим искането според приложимите закони за защита на данните в ЕС. Можете да актуализирате или изтриете профила си по всяко време, като влезете в нашия уебсайт.
При извършване на поръчка или заявка, питаме дали желаете да получавате маркетингови имейли. Можете да откажете получаването им по всяко време, като кликнете на „отписване“ в която и да е форма на рекламна комуникация или като актуализирате настройките за имейл в потребителския си профил.
Кой контролира обработката на лични данни на нашите платформи?
Avacar 2000 EOOD управлява обработката на личните данни на своите платформи. Авакар ЕООД е частно дружество с ограничена отговорност, организирано по законите на България. Офисите му са разположени на адрес Варна Г. Попов 23. Ако имате въпроси, насоки или оплаквания относно нашата дейност или настоящото уведомление за поверителност, моля, изпратете ни имейл на info@avacar.bg, посочвайки в темата „Поверителност“, и ние ще ви отговорим възможно най-скоро. Можете също да се свържете с местния орган, отговарящ за защитата на данните. Относно конфиденциалността, сме тук, за да ви изслушаме.
Известие за защита на личните данни от “Авакар” ЕООД
- Основна информация
Как обработваме Вашите лични данни
Нашето известие за защита на личните данни подробно описва начините, по които събираме, използваме, споделяме и охраняваме Вашите лични данни. При всякакви бъдещи изменения в това известие, ще уведомим нашите потребители бързо и прозрачно чрез нашия уебсайт.
Вашите права относно личните Ви данни
Според българските правни норми, имате следните права, свързани с обработката на Вашите данни от “Авакар” ЕООД:
- да получите достъп до личните данни, които “Авакар” ЕООД обработва, и да поискате копие от тях;
- да коригирате данните си в случай на неточности или непълнота;
- да поискате изтриването на Вашите данни, когато има съществени условия за това;
- при определени законови обстоятелства да поискате ограничаване на обработката на Вашите данни;
- в законоустановените случаи да възразите против обработването на Вашите данни;
- да упражните правото си на преносимост на данните и да поискате предоставянето им в структуриран, широко употребяван и машинно-четим формат;
- да отмените съгласието си за обработка на лични данни по всяко време, без да заплащате такси;
- да подадете оплакване до Комисията за защита на личните данни.
Допълнителна информация за начина и условията, при които можете да упражнявате правата си, можете да намерите в Политиката за защита на правата на субектите на данни на “Авакар” ЕООД на нашия сайт или в офисите ни.
Как можете да се свържете с нас?
Свържете се с нас на адрес: Варна, ул. Г.Г. ПОПОВ 23 или на електронен адрес: info@avacar.bg
- Обработка на Вашата лична информация
Прием на резервации (в офис, по телефон или онлайн):
Какви лични данни събираме
- Име и фамилия
- Телефонен номер
- Имейл адрес
- Дата на раждане
- Адрес
- Фирма/Организация (в случай, че искате фактура)
- Данни от кредитната Ви карта – номер и CVV код (ако решите да предплатите или платите онлайн)
- Допълнителна информация, предоставена от Вас в полето „Коментар“ (при онлайн резервиране).
Защо събираме Вашите лични данни
Събираме информация, за да Ви предоставим оптимизирана и персонализирана услуга. Освен това имаме правни задължения съгласно българското законодателство. Личната Ви информация може да бъде съхранявана и обработвана за различни цели:
- За резервация на автомобил – в офис, чрез телефон или онлайн.
На какво правно основание обработваме Вашите данни
- Вашето съгласие за обработка на личната Ви информация, свързана с резервацията на автомобил.
- Нашият легитимен интерес да споделяме информация с партньорски дружества за поддържане на уебсайта или извършване на счетоводни услуги.
За какъв период съхраняваме Вашата информация
- Ако Вашата резервация не бъде потвърдена поради липса на налични автомобили, “Авакар” ЕООД ще унищожи и няма да съхранява предоставените от Вас данни.
Кого информираме за Вашата лична информация
Вашите данни могат да бъдат споделяни с:
- Договорни партньори:
- Счетоводни фирми, предоставящи услуги по счетоводство и фактуриране;
- Софтуерни компании, отговорни за техническата поддръжка на уебсайта и неговите функции.
След потвърдена резервация и подписване на договор за наем на автомобил:
- След успешната резервация, Ние ще изпратим ваучер с Вашите данни, въведени в заявката;
- За да сключите договор за наем на автомобил, трябва да предоставите:
- Сканирано или физическо копие на валидна шофьорска книжка;
- Данни от банковата Ви карта (номер и CVV код), използвана за депозита;
- В договора за наем на автомобил ще бъдат включени следните данни:
- Три имена
- ЕГН/Дата на раждане
- Номер на валиден документ за самоличност
- Номер на валидно свидетелство за управление на МПС и срок на валидност
- Контакт телефон
- Имейл адрес
- Данни от банковата Ви карта – номер и CVV, с цел задържане на суми в случай на повреди по автомобила или актове (съгласно чл. 189 от Закона за движение по пътищата).
- С подписването на договора за наем, наемателят се съгласява, че предоставените лични данни могат да бъдат използвани за проверка на наказателна или гражданска отговорност.
Защо събираме Вашите лични данни
Събираме информация, за да можем да Ви предложим най-доброто възможно обслужване и да спазим законовите си задължения. Вашите данни могат да бъдат ползвани за:
- Предоставяне на услугата „наем на автомобили“ при сключване на съответния договор;
- Обработка на транзакциите, свързани с наемането на автомобил;
- При задължение да предоставим информация на съответните държавни органи.
На какво правно основание събираме Вашите данни
- Вашето съгласие за обработка на личната Ви информация;
- Изпълнение на договор, по който Вие сте страна, и действия преди подписването на такъв;
- Нашият легитимен интерес да споделяме данни с партньори, с цел поддръжка на уебсайта или извършване на счетоводни услуги;
- Законно основание (когато има задължения за предоставяне на данни на публични органи).
За какъв период съхраняваме Вашите лични данни
- Вашите лични данни ще бъдат запазени за 4 години и 6 месеца, съгласно изискванията на чл. 82, ал. 4 от Закона за административните нарушения и наказания и чл. 80 и 81 от Наказателния кодекс, във връзка с чл. 189 от Закона за движение по пътищата. След този установен период, данните на електронен носител ще бъдат изтривани, а хартиените документи ще бъдат унищожавани.
Кого информираме за Вашите лични данни
Вашите лични данни могат да бъдат споделяни с:
- Държавни органи или служители, упълномощени от закона да изискват и получават информация, свързана с лични данни, по установения ред;
- Договорни партньори:
- Счетоводни фирми, които извършват счетоводни услуги, особено при издаване на фактура;
- Софтуерни компании, отговорни за обслужването и поддръжката на уебсайта и неговите различни функции.
Контактна форма на нашия уебсайт
Какви лични данни събираме
- Име и фамилия
- Имейл адрес
- Контакт телефон
- Допълнителна информация, предоставена от Вас в полето „Вашето запитване“
Защо събираме Вашите данни
- За да можем да отговорим на Вашите запитвания по възможно най-подробен начин.
На какво правно основание обработваме Вашите данни
- Вашето съгласие за употреба на личните Ви данни;
- Нашият легитимен интерес да споделяме информация с нашите софтуерни партньори, с цел поддръжка на уебсайта.
За какъв период съхраняваме Вашите лични данни
- Вашите данни ще бъдат съхранявани само за необходимия период, за да отговорим на Вашето запитване. Въпреки това, при запитвания, свързани с правни спорове, можем да запазим личните Ви данни до 5 години след зададеното запитване.
Кого информираме за Вашите лични данни
Вашите данни могат да бъдат споделяни с:
- Софтуерни компании, отговорни за поддръжката и обслужването на уебсайта и неговите функции.
Насоки за упражняване на правата на субектите на лични данни
Тези насоки (наричани „Насоки“) уточняват условията и процедурите, по които физическите лица, чиито лични данни се обработват от “ Авакар” ЕООД, имат възможност да реализират своите права в съответствие с правото за защита на личните данни.
Част 1: Основни принципи
- „ Авакар” ЕООД събира и защитава лични данни по начин, който е честен, законен и в съответствие с целите, с които тези данни са предоставени.
- Работещите с лични данни в Авакар ЕООД следват следните основни принципи:
- i) Обработването на лични данни се извършва в съответствие с закона и с добросъвестност.
- ii) Целите, за които се събират личните данни, са ясни и законни, а последващото им използване не трябва да противоречи на тези цели.
- iii) Личните данни, които се събират и обработват в контекста на управлението на човешките ресурси, трябва да са релевантни, свързани с и не надминаващи определенията на целите на обработването.
- iv) Личните данни са точни и ако е необходимо, подлежат на актуализация.
- v) В случай, че данните се окажат неточни или неподходящи за целите, за които се обработват, те трябва да бъдат поправени или изтрити.
- vi) Личните данни трябва да се съхраняват само за необходимия период, необходим за целите на обработването.
- Служителите, ангажирани с обработката на лични данни, преминават регулярни обучения относно защитата на данните и се запознават с приложимите правни норми.
Част 2: Дефиниции
Долуизброените термини имат следното значение:
„Лични данни“ представлява всяка информация, свързана с определено лице или лице, което може да бъде идентифицирано пряко или косвено, включая идентификатор като име, номер на идентификация, данни за местоположение, онлайн идентификатор или характеристика, специфична за физическата, физиологичната, генетичната, психичната, умствената, икономическата, културната или социална идентичност на лицето;
„Приложимо законодателство“ се отнася до правната рамка на Европейския съюз и Република България, обхващаща защитата на личните данни;
„Профилиране“ означава автоматизирано обработване на лични данни, което се използва за оценяване на определени личностни аспекти, свързани с дадено лице, включително анализ или прогнозиране на данни, относно професионалните задължения, икономическото състояние, здравето, интересите и поведението на това лице;
„Субект на данни“ означава физическо лице, което може да бъде идентифицирано пряко или косвено, по-специфично чрез идентификатор като име, номер на идентификация или други специфики, свързани с неговата идентичност;
„Регламент (ЕС) 2016/679“ обозначава Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и Съвета от 27 април 2016 г. касаещ защитата на лицата при обработването на лични данни и свободното движение на такива данни, с отмяна на Директива 95/46/ЕО (Общ регламент относно защитата на данните), обнародван в Официален вестник на Европейския съюз на 4 май 2016 г.
Част 3: Права на субектите на лични данни
Субектите на данни притежават следните права относно своите лични данни:
- i) Право на достъп;
- ii) Право на корекции;
- iii) Право на преносимост на данните;
- iv) Право на изтриване;
- v) Право на изтриване (познато като правото „да бъдеш забравен“);
- vi) Право да се изисква ограничаване на обработването;
- vii) Право на възражение срещу обработването на лични данни;
- viii) Право да не бъдат обект на решение, основано единствено на автоматизирано обработване, включващо и профилиране.
Право на достъп
- При поискване “ Авакар” ЕООД трябва да предостави на субекта на данни следните сведения:
- i) Информация относно това дали “ Авакар” ЕООД обработва личните данни на съответното лице;
- ii) Копие на обработваните от “ Авакар” ЕООД лични данни и
- iii) Обяснение относно обработваните данни.
2.2. Обяснението по чл. 2.1.(iii) включва следната информация, касаеща обработваните лични данни от “ Авакар” ЕООД:
- i) Целите на обработването;
- ii) Съответните категории лични данни;
- iii) Получателите или групите получатели, на които личните данни са или ще бъдат разкрити, особено в контекста на трети държави или международни организации;
- iv) Когато е възможно, предвидения срок за съхранение на личните данни, или критериите, използвани за определяне на този срок, ако не може да се уточни;
- v) Съществуването на право на корекция или изтриване на лични данни или на ограничаване на обработването на данни, свързани със субекта на данните, или на възражение относно обработването;
- vi) Правото на подаване на жалба до надзорен орган;
- vii) При положение, че личните данни не са набавени от субекта на данните, всяка налична информация относно техния източник;
- viii) Съществуването на автоматизирано вземане на решения, независимо дали включва профилиране, и информация относно логиката на обработката, със значението и последиците от такава обработка за субекта на данните;
- ix) Когато личните данни се предават на трета страна или международна организация, субектът на данните трябва да бъде информиран за адекватните мерки свързани с предаването.
- Обяснението за обработваните данни включва информацията, която “ Авакар” ЕООД предоставя на субектите на данни чрез уведомления за поверителност.
- Ако субект на данни поиска, “ Авакар” ЕООД може да предостави копие на личните данни, които са в процес на обработка.
- При предоставяне на копие на лични данни, “ Авакар” ЕООД не трябва да разкрива следните категории данни:
- i) Лични данни на трети лица, освен в случай, че същите са дали своето изрично съгласие;
- ii) Данни, представляващи търговска тайна, интелектуална собственост или конфиденциална информация;
- iii) Друга информация, защитена по приложимото законодателство.
- Отказът да се предостави достъп на субекта на данни не може да нарушава правата и свободите на трети лица или да предизвика нарушение на правно задължение за “ Авакар” ЕООД.
4.1. Когато исканията за достъп са явно неоснователни или прекомерни, особено поради повторяемост, “ Авакар” ЕООД може да начисли разумна такса, основаваща се на административните разходи за предоставяне на информацията или да откаже да отговори на искането за достъп.
4.2. “ Авакар” ЕООД оценява всеки отделен случай, за да определи дали искането е явно неоснователно или прекомерно.
4.3. Когато достъп до лични данни е отказан, “ Авакар” ЕООД предоставя мотивация за отказа и уведомява субекта на данни за правото му да подаде жалба до КЗЛД.
Право на коригиране
5.1. Субектите на данни могат да поискат корекция на личните им данни, които обработва “ Авакар” ЕООД, в случай че те са неверни или непълни.
5.2. След успешно удовлетворено искане за корекция на лични данни, “ Авакар” ЕООД е задължено да уведоми всички други получатели, на които данните са били разкрити, за да могат да отразят промените.
Право на изтриване (право „да бъдеш забравен“)
- Когато бъде поискано, “ Авакар” ЕООД е задължена да изтрие лични данни, когато е налично поне едно от следните основания:
- i) Личните данни не са повече необходими за целите, за които са събрани или обработвани;
- ii) Субектът на данните оттегля своето съгласие, което е основание за обработването, и няма друго правно основание;
- iii) Субектът на данните възразява на обработването и няма законни основания, които да надделеят;
- iv) Субектът на данните възразява на обработването на лични данни за директен маркетинг;
- v) Личните данни са били обработвани незаконосъобразно;
- vi) Личните данни трябва да бъдат изтрити с цел спазване на правно задължение;
- vii) Личните данни са събрани във връзка с предоставяне на услуги на информационно общество на деца според член 8, параграф 1 от Регламент (ЕС) 2016/679.
- “ Авакар” ЕООД не е задължена да изтрива лични данни, когато обработването е необходимо:
- i) за упражняване на правото на свобода на изразяване и право на информация;
- ii) за спазване на правно задължение на “ Авакар” ЕООД;
- iii) по причини от обществен интерес, касаещи общественото здраве, съгласно член 9, параграф 2, букви (з) и (и), както и член 9, параграф 3 от Регламент (ЕС) 2016/679;
- iv) за архивиране с обществено значение, научни или исторически изследвания или статистически цели, в съответствие с член 89, параграф 1 от Регламент (ЕС) 2016/679, в случай че правото на изтриване затрудни или направи невъзможно постигането на целите;
- v) за установяване, упражняване или защита на правни претенции.
Право на ограничаване на обработването
- Субектът на данните има правото да иска ограничаване на обработването, когато се прилага поне едно от следните условия:
- i) Точността на личните данни бъде оспорена от субекта на данните; ограничаването на обработването ще продължи до проверка на точността на данните;
- ii) Обработването е неправомерно, но субектът на данните желае данните да не бъдат изтрити, а вместо това да искат ограничаване на тяхното използване;
- iii) “ Авакар” ЕООД вече не се нуждае от личните данни за целите на обработването, но субектът на данните има нужда от тях за установяване, упражняване или защита на правни искове;
- iv) Субектът на данните е направил възражение срещу обработването на основание легитимен интерес от страна на “ Авакар” ЕООД и точно сега тече проверка на законните основания за обработването.
- “ Авакар” ЕООД може да обработва лични данни с ограничено обработване единствено за следните цели:
- i) за съхраняване на данните;
- ii) със съгласието на субекта на данните;
- iii) за установяване, упражняване или защита на правни искове;
- iv) за защита на правата на трети лица; или
- v) поради важни основания от обществен интерес.
- Ако субект на данни поиска ограничаване на обработването и е на лице едно от основанията по чл. 7.1. по-горе, “ Авакар” ЕООД ще информира субекта преди да му позволи отмяна на ограничаване на обработването.
Правото на преносимост на данните
8.1. Субектът на данните е в правото си да поиска личните данни, свързани с него, предоставени на “ Авакар” ЕООД, в структуриран, общоприет и машинно четим формат.
8.2. При поискване, тези данни могат да бъдат прехвърлени на друг администратор, посочен от субекта, при условие че това е технически възможно.
8.3. Субектът на личните данни може да упражни правото на преносимост в следните случаи:
i) Обработването е извършено на база съгласие на субекта на лични данни;
ii) Обработването е свързано с договорно задължение; iii) Обработването се осъществява по автоматизиран начин. |
8.4. Правото на преносимост не действа в ущърб на правата и свободите на други лица.
Право на възражение
- Субектът на данните има правото да възрази на обработването на лични данни от “ Авакар” ЕООД, когато данните са обработвани на базата на едно от следните основания:
- i) Обработването да е нужно за изпълнение на задача от обществен интерес или за упражняване на официални правомощия, делегирани на администратора;
- ii) Обработването е необходимо за следване на легитимните интереси на “ Авакар” ЕООД или на трета страна;
- iii) Обработката включва профилиране.
- “ Авакар” ЕООД прекратява обработването на личните данни, освен ако не може да докаже наличието на убедителни законови основания, които да оправдаят продължаването на обработването, надвишаващи интересите, правата и свободите на лицето.
Право на възражение срещу обработка на лични данни за цели на директния маркетинг
10.1. Когато личните данни се обработват с цел директен маркетинг, субектът на данните има правото по всяко време да възрази на обработването на данни за тази цел, включително и за профилиране, свързано с директния маркетинг.
10.2. При възражение на субекта на данните срещу обработката за директен маркетинг, обработката на личните данни за тези цели се преустановява.
Право на човешка намеса при автоматизирано вземане на решения
11.1. Когато “ Авакар” ЕООД прави автоматизирани индивидуални решения, включително с профилиране, които оказват правни последствия или значително влияние върху лицата, те имат правото на преразглеждане на това решение с участие на човек и да изразят своето мнение.
11.2. “ Авакар” ЕООД предоставя на лицата, подложени на автоматизирано вземане на решения, значима информация относно логиката на обработването и последствията от него за лицето.
Част 4: Процедура за упражняване на правата на субектите на лични данни
12.1. Субектите на лични данни могат да упражнят правата си в съответствие с тези Насоки, като подадат искане за упражняване на конкретното право.
12.2. Искания за упражняване на правата на субектите на данни могат да бъдат подадени по следните начини:
- i) Чрез електронната поща на следния адрес ***;
- ii) Лично в офис на “ Авакар” ЕООД;
- iii) По пощата, изпращайки на адреса на централния офис на “ Авакар” ЕООД: ****;
12.3. Искането за упражняване на права, свързани с личните данни, трябва да включва следната информация:
- i) Идентификация на лицето – име и ЕГН;
- ii) Контактни данни – адрес, телефон и имейл;
- iii) Искане – описание на искането.
12.4. “ Авакар” ЕООД предоставя обратна информация относно предприетите действия по направеното искане в срок от един месец от получаване на искането.
12.5. При необходимост, срокът може да бъде удължен с допълнителни два месеца, като се взнима предвид сложността и броя на исканията от определено лице. “ Авакар” ЕООД информирa лицето за всяко удължаване в срок от един месец от получаване на искането, указвайки причините за забавянето.
12.6. “ Авакар” ЕООД не е длъжна да отговори на искане, ако не може да идентифицира субекта на данните.
12.7. “ Авакар” ЕООД може да изисква допълнителна информация, необходима за удостоверяване на самоличността на лицето, когато има основателни съмнения относно самоличността на подателя.
12.8. Когато искането е подадено по електронен начин, информацията се предоставя по този начин, освен ако субектът на данните не е заявил друго.